vrijdag 19 april 2013

Zomer 2009

9 jun 2009, 17:55 Zomers.....hoeveel zijn er nu al niet voorbijgegaan!
48 om precies te zijn, en dit wordt de 49ste.
Mooie zomers, minder mooie zomers, maar dit wordt de eerste zomer zonder mijn vader!

Vroeger ging ik veel zwemmen in de zomer met vrienden en vriendinnen in het zwembad,met duikplank, maar ook gewoon in boeren sloten waar de waterratten langs kwamen zwemmen
Brrrrrrr ik moet er nu niet meer aan denken..

Ook in rivieren heb ik wel gezwommen, en dan kwamen er allerlei boten langs, en moest je uitkijken dat je niet naar beneden werd gezogen...maar dat was juist het spannende ervan.

Jaren geleden ben ik zelfs een keer met kleding aan in het water gesprongen.
het was zo warm en ik had gewoon zin in een frisse duik.
Natuurlijk stond er na enige slagen gezwommen te hebben, een bordje met Verboden te Zwemmen....wat ik absoluut niet gezien had.
Mijn vrienden aan de kant kwamen niet meer bij van de lach, toen er ook nog een oude man verscheen die mopperend riep dat ik onmiddellijk uit het water moest komen!!!!!!

Zomers, heerlijke zorgeloze zomers toen ik jong was, en ook nog wel toen ik ouder werd.
Heerlijk in de schaduw met een mooi boek en een glas koele limonade.
Lekker in de tuin werken, barbecues met de hele familie,mijn kinderen natspuiten met de tuinslang,kilometers fietsen langs bos en hei langs dijken en weilanden.

Zomers..heerlijk ruikende bloemen en struiken, pas gemaaid gras,fruit in de boomgaard, bessen pukken voor zelfgemaakte jam,een krans van madeliefjes vlechten,een hut in het bos bouwen,bloeiende kastanjes.
Zoveel herinneringen aan voorbije zomers komen in mij op.

Maar dit zal de eerste zomer worden zonder mijn vader!
Vreemd al die zomers met hem leken zo voorbij te gaan, en deze ene lijkt maar niet te beginnen!

In de zomer van je leven denk je niet aan de koude winter.
Denk je niet aan het einde wat voor elk mens onvermijdelijk eens komt.
Hoe zal deze zomer worden?

Straks weer een herinnering, net zoals alle andere zomers.
Nu nog een verwachting van wat komen gaat.
Zomer 2009


Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Waar blijft de tijd?

 Waar blijft de tijd....?   De laatste dagen denk ik vaak aan vroegere tijden..de jaren 70 waarin ik opgroeide in hetzelfde dorp waar ik nu ...