vrijdag 19 april 2013

Diplomauitreiking in Rotterdam

3 jul 2010, 21:21
Enkele weken geleden is mijn tweede dochter Marijke geslaagd:graduate: voor haar eindexamen docent kunstzinnige vorming :graduate: aan de Willem de Kooning academie te Rotterdam.:hollandflag:

De diploma-uitreiking :babe: zou volgen op vrijdag 2 juli 2010 in de middag om 2 uur in het theater van de openbare Bibliotheek:bignews: te Rotterdam.

Samen met mijn oudste dochter Susan:boris: en haar 6 maanden oude zoontje Avner :baby: zou ik daar naar toe gaan.

We wilden met de auto:driving: naar de Kralinge zoom en vandaar verder met de Metro naar blaak.:driving: .vanwaar het 5 minuten lopen is naar de Bibliotheek...:skater:

Inmiddels was de temperatuur :icecream: opgelopen tot zo,n 35 graden, :toohot: :toohot: en we zaten plakkend en:toohot: klevend in de auto, ondanks de open ramen.

Avner zat in het autostoeltje:baby: en werd roder en roder..:slobber: een tomaat was er niets bij...het arme jochie...:nah:

Het zweet liep met druppeltjes van zijn kleine bolletje en toch zat hij nog steeds vrolijk te lachen...:marlinde:

Ik had een route uitgeprint, maar natuurlijk reden we verkeerd..:driving: maar na enige tijd kwamen we dan toch bij de Kralingse Zoom aangereden.:driving:

De auto geparkeerd en op naar de Metro, nog even geklunsd met het opladen:piggybank: van de chipkaarten, maar uiteindelijk stonden we te wachten op de goede Metro...althans dat dachten we...:-?

Helaas stapten we in de metro de verkeerde kant op.
Na 3 haltes kwam ik erachter dat we de andere kant op moesten:chinrub: dus snel uitgestapt..en weer opgestapt aan de andere kant de goede richting op.

PPPffftttt :nah: :shrug: dat was dus weer een echte Anita Act..:tomatoes:

In mijn hele leven heb ik al een richtingsgevoel van niets gehad en zelfs op mijn 50ste presteer ik het nog om in de verkeerde metro te stappen....:thefinger:

Ongelofelijk wat stom..:stupidme:

Uiteindelijk kwamen we 10 minuten te laat bij het theater maar nog net op tijd om te zien hoe Marijke haar diploma kreeg overhandigd met een :flowers: witte roos.

De hele diploma-uitreiking stelde niet veel voor...maar we waren gekomen voor Marijke en dat werd gelukkig wel gewaardeerd.
(k)

Avner was nog steeds heel lief en gaf geen kik.

Hij was een beetje afgekoeld en zat met een minder rood hoofd met zijn ritselboekje te spelen..:baby:

Ondanks de smorende warmte :shining: bleef hij lachen naar iedereen die in zijn blikveld kwam.

Na een drankje:cocktail: en een kletspraatje zijn we snel weer huiswaarts gegaan om de voetbalwedstrijd te bekijken van :wk2010: Nederland tegen Brazilië.:running:

Met zijn allen op de bank ....

Nico,Marijke,Janneke,Nanne en ikzelf geïnstalleerd met bier :cheers: en pinda's:pasta: keken we naar de mooie wedstrijd:hollandyell: waarin Nederland een geweldige overwinning behaalde en zo doorging naar de halve finale van het wereldkampioenschap voetbal.
:royal: :wk2010: :hollandflag: :hollandschmink: :hollandyell:

Susanne was naar huis gegaan want voor Avner :baby: was het inmiddels tijd geworden om te slapen,
dat kleine mannetje, was nog iets te jong om nu al van voetbalwedstrijden te genieten..

Dat komt vast later nog wel..net als diploma-uitreikingen
:playcar:
Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Waar blijft de tijd?

 Waar blijft de tijd....?   De laatste dagen denk ik vaak aan vroegere tijden..de jaren 70 waarin ik opgroeide in hetzelfde dorp waar ik nu ...