vrijdag 19 april 2013

De Drechthopper YES!!

13 sep 2007, 22:26

Zo maar weer eens een nieuwe blog :bignews: geschreven!
Voor de liefhebbers...van ziekenhuizen:doctor: en Drechthoppers :driving: deze keer!

Afgelopen dinsdag met mijn moeder naar het ziekenhuis:doctor: geweest, het was niet de eerste keer en vast ook nog niet de laatste.:yawn:

Mijn beide ouders tobben de laatste jaren nogal met zuurstof en gebroken heupen en allerlei andere operaties..dus het is gemiddeld wel 2 x in de maand op:doctor: ziekenhuisbezoek bij een of andere internist of zoiets...:santa:

Deze keer was de :mad: ogendokter aan de beurt.:doctor:
Mijn moeder lijdt aan staar, dus moest ze naar het ziekenhuis om diverse testen te doen om haar klaar te stomen voor een operatie binnenkort aan beide ogen voor staar..

Allereerst was daar het alom bekende busje:driving: van de Drechthopper dat ons naar het Amstelwijk ziekenhuis te Dordrecht zou brengen.

Hij kwam 10 minuten te vroeg, maar ach wat maakt het uit, beter te vroeg dan te laat..

Aan de overkant moest hij nog een vrouw ophalen die hem ruim een half uur later had besteld, de vrouw kwam niet opdagen want hij was te vroeg dus na 5 minuten wachten reed hij weer weg.:driving:

Dat er nog een mevrouw :bored: inzat die naar Streefkerk moest...daar kwamen we later pas achter..:'( :'( en tjonge jonge ik weet het niet zeker... maar ik heb toch nooit geweten dat Streefkerk zo'n eind rijden is...:chinrub:

Na ruim een uur over allerlei hobbelweggetjes achter Oud Alblas te hebben gereden kwamen we aan op een boerderij in Streefkerk, alwaar de mevrouw uitstaptte... :mad: eindelijk dus...

Toen scheurden we naar Dordrecht, stapten alletwee strontmisselijk uit de hopper en waren blij eindelijk het ziekenhuis te zien..en weer frisse lucht in te ademen na zo'n dodenrit...:ghost:
Nog net op tijd voor de afspraak.:doctor:

Met de rollator op weg naar de afdeling van de ogendokter, waar we dus ook weer ruim een uur mochten wachten.:chinrub: :wheelchair:

Eindelijk was ze aan de beurt en na 10 minuten en wat gedruppel en geknipper met bordjes enz stonden we weer buiten.

Nieuwe afspreken maken 3 stuks maar liefst..:cheer: Joepieeee wat ben ik blij...:clap: :clap: :cheer:

We konden nog net een bak koffie :newcoffee: drinken want de tent was bijna gesloten,
 tenslotte was het al half 5.
Gebeld naar de Drechthopper... die gelukkig vrij snel kwam.:driving:

Even later zaten we weer gezellig met 6 man in het busje van de Drechthopper.:driving:
dat voorspelde weer een heerlijke rondrit door de regio!

En ja hoor....eerst half Dordrecht door, toen compleet Papendrecht en daarna nog een kleine verkenningstocht door Alblasserdam en na anderhalf uur stonden we weer op de stoep van mijn ouders huis...:flabbergasted:

Een stukje waar je normaal gesproken ongeveer 20 minuten over doet!:snorkling:

Maar ja je mag niet klagen.. lang leve de Drechthopper..:driving:
Ik verheug me al op de volgende rit...over anderhalve week:yeah: :yeah:
Anita:duck:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Waar blijft de tijd?

 Waar blijft de tijd....?   De laatste dagen denk ik vaak aan vroegere tijden..de jaren 70 waarin ik opgroeide in hetzelfde dorp waar ik nu ...