vrijdag 19 april 2013

Samen naar de kaakchirurg Jaaaaaaaaaaaa gezellig!!!!!!!!!!!!!!

 
17 feb 2008, 01:43
Het was een mooie :shining: zonnige maandag in Februari, en Marijke:fruitcake: en ondergetekende:rasta: stonden bij bus lijn 16 klaar :driving: op weg naar Dordrecht.

Hoeraaaaaaaaa :happygroup: vandaag mochten we gezellig samen naar :brushing: de kaakchirurg!

Marijke moest 2 verstandskiezen :sealed: laten trekken en bij mijzelf ging de tandarts aan de linkerkant een apexresectie doen.:sealed:

Van tevoren hadden we flink op het internet gezocht naar heerlijke :ghost: spookverhalen en :dead: horrorstories om ons alvast voor te bereiden op dit heerlijke bezoek!

Met bibberende knietjes :mad: kwamen we aan bij het Merwedeziekenhuis:doctor: in Dordrecht, waar we allereerst naar de inschrijfbalie gingen om ons...je raadt het al... :typing: te laten inschrijven.

Gelukkig stonden we beiden al geregistreerd op de juiste naam en het juiste adres dus waren we snel op weg naar een lekkere bak:newcoffee: koffie die we gratis konden halen met een gekregen bonnetje van het ziekenhuis!!
Wat een service..(y)

Na die overheerlijke bak koffie....:newcoffee:
(waarschijnlijk omdat hij gratis was(y) ) liepen we de trap op naar de eerste verdieping om ons te melden bij de afdeling kaakchirurgie.:sealed:

We mochten allebei een formulier :typing: invullen met allerhande informatie over medicijne en allerlei ziektes die we onder de leden hadden.:hitchhike:

Daarna namen we plaats in de wachtkamer waar al enkele andere bibberende en trillende:duck: mensen :deer: :turtle: aanwezig:mouse: waren.:pig:

Na ongeveer een kwartier was ikzelf als eerste aan de beurt.
Marijke mocht nog even wat zenuwachtiger worden...:dead:

Ik ging mee om foto,s:crazy: te maken.
In een zijkamertje kreeg ik een stoel en een soort kaart met langwerpig handvat eraan wat ik tussen mijn tanden moest houden,je krijgt dan wel een soort braakneigingen :flabbergasted: maar al snel daarna was er een flits en hup daar was de foto!

Ik ging naar een ander kamertje waar een zuster:doctor: die meeliep zei: dat ik alvast kon plaatsnemen op een grote stoel met een nog grotere lamp en allerlei atributen daaromheen.

Daar zat ik dan te wachten...:nah:

Na 5 minuten kwam er een zuster 2 foto,s op een computer plakken met mijn naam enz erbij.
En daar zat ik weer te wachten...:nah:

Na weer 10 minuten kwam er een dokter binnen die zich keurig voorstelde als Dr Kaakchirurg.:brushing:

Hij zei dat ze even gingen overleggen,met mijn eigen tandarts welke tanden nu precies behandeld moesten worden, omdat de foto,s niet duidelijk genoeg waren.

En daar zat ik weer te wachten...:nah:

Na zo,n 15 minuten wachten... kwamen ze weer binnen en ging de Dokter in mijn mond :brushing: kijken en vertelde dat hij nu de linkerkant ging behandelen en later de rechterkant.

Dit omdat dat niet in een keer ging vanwege de flinke ontstekingen die er zaten, en die dan te heftig :sealed: zouden zijn.

Ik kreeg 5 spuiten :sealed: op diverse plekken nadat uitgelegd werd dat er een risico was dat een zenuw geraakt zou worden en dat ik dan dus met blijvende gedeeltelijke verlamde lip zou blijven zitten...:wheelchair: leuk vooruitzicht...

Maar ja ..veel keus heb je niet dus..........:funnyface: uiteindelijk toch maar de spuit erin.

Dat zijn nog best venijnigige :dead: spuitjes die
je krijgt maar daarna voel je dus helemaal niets meer...dan alleen een plaatselijke stijfheid in je lip, wang en kin.

Vervolgens weer 10 minuten later kwam de dokter weer binnen en begon de behandeling.

Hij sneed met een scherp mesje een sneetje in mijn tandvlees op de plek waar de ontsteking zat, daarna ging hij dat met een boor e.d.uitzuigen, schoonmaken enz..
Vervolgens werd het wordtelpuntje van de tand eraf gehaald en werd de rest weer opgevuld en gehecht.:rasta:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen pijn heb gevoeld.(y)

Voor ik het besefte was de hele behandeling alweer achter de rug en mocht ik naar de andere kamer met een grote ijszak tegen mijn kin en wang aangeduwd, want er moest gekoeld worden...de eerste 24 uur.

Ondertussen waren ze in de kamer naast mij met:sealed: Marijke bezig en ik kon nog net om een hoekje kijken om haar op de stoel te zien liggen voor ze haar verstandskiezen eruit gingen trekken en hechten.

Na ongeveer 10 minuten was ook zij klaar met de behandeling en liepen we naar de assistente:typing: om een nieuwe afspraak te maken voor de andere kant van ons gezicht.

Deze keer was het links en volgende keer wordt het rechts..

We liepen naar beneden met gaasjes en ijsblokjes op weg naar de bus:driving: konden amper een zinnig woord uitbrengen en hoopten daarom ook geen bekenden:rap: tegen te komen onderweg.

Bij de van Hogedorpweg uitgestapt om onze:boogie: medicijnen:smoking: ( pijnstillers ) op te halen en daarna snel naar huis toe te lopen.

We verheugen ons al op de volgende ronde....:threesisters: YES
Aniet

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Waar blijft de tijd?

 Waar blijft de tijd....?   De laatste dagen denk ik vaak aan vroegere tijden..de jaren 70 waarin ik opgroeide in hetzelfde dorp waar ik nu ...