vrijdag 19 april 2013

Muziek is mijn leven!!!!

12 okt 2007, 00:11
 Mijn hele leven ben ik al gek op muziek.:kilian:
Zonder muziek zou ik niet kunnen leven.:headphones:
Ik heb natuurlijk ook niet voor niets in een cdwinkel gewerkt..(y)

Vanaf mijn tiende toen ik mijn eerste singeltje kocht ben ik verslaafd aan muziek..:yeah:
En dan niet een stijl of soort maar echt van alles en nog wat...behalve auwwwwwwwww Frans Bauer en consorten.+o(

Ik herinner me nog popconcerten in Den Haag in het Zuiderpark :fruitcake: en in Dordrecht in het Wantijpark waar ik destijds altijd naar toeging.:rasta:

Ook Pinkpop werd natuurlijk niet overgeslagen.
Ik was er in 1979 toen The Police en The Dire Straits er waren..en natuurlijk volop overheerlijke spacecake.:smoking: :hungry:

In mijn dorp had je toen en nog eerder natuurlijk de plaatselijke tenten zoals de : Tjalk, De Stormlamp, Het Keldertje, Het Vergulde Paard en ook nog Exciting en Parcival.:headbang:

Leuke plekken waar je je vrienden van destijds ontmoette, samen danstte :boogie: en blowde..:smoking: en de laatste roddels weer eens hoorde....

Overal draaiden ze weer andere muziek en soms ook wel dezelfde bands.:banana:
Dat lag er een beetje aan wie op dat moment de discjockey was...

Ik moet wel zeggen dat ik een voorkeur heb voor gitaarmuziek:kilian: met van die heerlijke gillende uithalen erin zoals Joe Satriani, Jimmy Hendrix, Eric Clapton, Steve Ray Vaugham e.d.

Maar ook houd ik bijvoorbeeld van : Brian Ferry en Roxy Music, Linda Rondstadt, Pink Floyd,Utopia, Todd Rundgren,Loreena mc Kennith,Clannad,Frank Sinatra,Anouk,Coldplay,Neil Young,Aretha Franklin,Whitney Houston,B.B. King,Julie Miller,Santana,Bonnie Raitt,Motown music,Queen,Vicky Leandross,Bob Marley,Toto,Nina Hagen,U2,Diverse klassiek,krontjong muziek,Fado zangeressen,Blof,Delirious,Gary Moore,UB40,Fleetwood mac,Filmmuziek,Annie Lennox,Doris Day,Sting,Dire Straits,The Doors,The Eagles,Steve Miller,Sinead O,Connor, The Cranberries,The Tramms,Mike Oldfield,Herbie Hancock,Cockney Rebel, David Bowie,Melanie,Emmy lou Harris,Deep Purple,The Scorpions, Otis Redding,Ralph van manen,Canned Heat, The Beach Boys,C.C.C inc, Julien Clerc,Michel Fugain,Edith Piaf,Gilbert Becaud,Safri Duo,Santa Esmeralda,Thirld World,Four Tops,Diana King,Cannonball Adderley,Art Pepper,Joe Henderson,J.J.Cale,The Blessing,Etta James en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan.....:threesisters:

Muziek roept bij mij emoties op van vroeger, van nu,in goede en slechte tijden.:music:
Als ik depri :flabbergasted: ben draai ik muziek, maar ook als ik blij :funnyface: ben draai ik muziek.

Mijn oren zijn mijn grootste goed en ik zou ze dan ook niet willen missen..

Als ik bepaalde muziek draai, denk ik aan toen ik 15 was, of op een ander moment denk ik aan nu ik 47 ben...:shining:
En alletwee de keren maakt het emoties bij mij los en voel ik me een met de muziek.

Veel muziek die je tegenwoordig in de top ziet staan, spreekt mij totaal niet aan, omdat het soms zo nep is, zo slecht gemixt, of meer gericht op de bijbehorende op sex gerichte clip:shock: ..die mij dus absoluut niet aanspreekt!

Muziek moet uit het hart (l) komen, muziek moet leven,zonder hart en gevoel is het geen levende muziek voor mij:kilian:

Muziek moet je een kick:crazy: van binnen geven, je moet erdoor opveren, door aangesproken worden,levend door worden..je moet het voelen in iedere vezel van je lichaam..

Dan verrijkt het je leven, leef je van en door de muziek ...The Real life:yeah:

The Real Music komt van binnenuit!(y)
The Real Music geeft je weer nieuwe kracht!

Groetjes van Aniet:duck:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Waar blijft de tijd?

 Waar blijft de tijd....?   De laatste dagen denk ik vaak aan vroegere tijden..de jaren 70 waarin ik opgroeide in hetzelfde dorp waar ik nu ...