vrijdag 19 april 2013

De Kaakchirug...........Het vervolg!!!!!!!!!!!!!!!!

 
6 apr 2008, 01:00
Wederom was het een mooie :shining: zonnige o neeeeeee beetje regenachtige :raining: dag in Maart.
En ja hoor...Marijke en ondergetekende mochten ook deze keer alweer gezellig naar de kaakchirurg :brushing: in het alom bekende Dortse ziekenhuis..:doctor: ..joepieeeeeeeeeee

Natuurlijk met de bekende bus 16 :driving: naar Dordrecht afgereisd...vol goede moed:superman: want de vorige keer was het allemaal nog wel meegevallen..(y)

We waren weer snel aan de beurt.:jumping:
Allereerst weer een foto:takepicture: maken en even wachten op het oordeel van de :doctor: dokter..die deze keer iets sneller kwam dan de vorige keer...:knight:

Ik mocht in de stoel gaan liggen met allerhande atributen :dead: om me heen en kreeg weer de 5 of 6 welbekende spuiten:machinegun: als verdoving.

Nog even een praatje gemaakt met de assistente die vertelde dat ze dit vak al 20 jaar uitoefende:fruitcake: en al heel wat meegemaakt had dus...
Heel vriendelijke mensen(y) allemaal daar op de afdeling, dat moet ik wel eerlijk toegeven...
Zelfs de kaakchirurg is een aardige man!:rasta:

Na enige inwerktijd:hammer: begon dus de tweede apexresctie :guillotine: behandeling deze keer zouden er twee gedaan worden, waaronder een met een nogal grote ontsteking...dat hield dus in dat er nogal een flinke bult op mijn tandvlees zat die zou worden opengesneden, schoongemaakt, uitgeboord en waarvan uiteindelijk de wortelpunt zou worden verwijderd waarna alles weer dichtgemaakt zou worden...:guillotine:

Het zou een flinke ingreep worden waarvoor de kaakchirurg :rasta: mij al gewaarschuwd had en waarvan hij niet met zekerheid kon zeggen of het ook 100 % zou te verhelpen zijn...

Nouuuuuuuuuu dat was dus inderdaad niet teveel gezegd..:sealed: :hammer: :machinegun: :guillotine: AUWWWWWWWWWWWWW
Wat deed dat zeer zeg...na zo,n 10 minuten boren in dat gat kreeg ik het echt spaansbenauwd en stond op het punt om flauw te vallen....:shock: :please:

Ik begon vreselijk te zweten en te trillen..
AUW AUW AUW

De assistente had het alwel door en ook de kaakchirug, maar ja hij kan niet zomaar in een behandeling stoppen..dus moest het nog even worden afgemaakt.:sealed: :ghost:

Pftttttt het leek wel of de verdoving totaal niet werktte zeg........wat een pijn....verschrikkelijk..

Ik dacht dat ik wel wat had meegemaakt, 4 kinderen gekregen, 6 wortelkanaalbehandlelingen diverse tanden getrokken....maar niets deed zo zeer als dit zeg.....:hammer: :hammer: :hammer: Auwwwwwwwwww

Toen hij klaar was vertelde hij ook dat het heel logisch was dat het zo zeer deed want het was een gigantische ontsteking volgens hem...

En daar was dus niet tegen op te verdoven...:machinegun:
Nee dat had ik dus ook wel gevoeld!!!!

Na weer een beetje bij te zijn gekomen mocht ik op de gang zitten met een zak ijs tegen mijn wang, waarna Marijke passeerde die ook net onder het mes was geweest, en ook niet erg:chinrub: vrolijk keek, al was het bij haar deze keer juist weer iets meer meegevallen dan de vorige keer....Zucht!!!!!

Zij had nog een soort tampon:sealed: in haar mond gekregen op de plek waar de verstandskiezen hadden gezeten, die er uit gehaald waren.

Deze tampon moest een weekje blijven zitten.
Wat onsteking tegen moest gaan.
Ook heel lekker want er zat een heerlijke jodiumsmaak aan.. Mmmmmmmmmmm:hungry:

En zo mochten deze twee zielepoten weer naar huis terug met bus 16 en een zak vol ijs tegen de wang gedrukt...waar we dus een weekje konden bijkomen van de bovenstaande behandelingen.
:guillotine: :guillotine:

En nu inmiddels een week na de apexresectie doet eindelijk vandaag .....................voor het eerst mijn kaak even iets minder pijn en kan ik weer een beetje lachen:yeah:
Ook al is het dan nog wel als: een boer met kiespijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anita 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Waar blijft de tijd?

 Waar blijft de tijd....?   De laatste dagen denk ik vaak aan vroegere tijden..de jaren 70 waarin ik opgroeide in hetzelfde dorp waar ik nu ...