vrijdag 19 april 2013


 Muziekwinkeltje  Maart 2013
Heel wat jaren geleden was ik werkzaam in de enige cd winkel die ons dorp toen rijk was..van Erik van Breda op het Makado.

Steeds als ik weer oude nummers hoor van vroeger moet ik daar aan terugdenken.
Het was een leuke tijd en ik heb er met veel plezier gewerkt, elke week de top 40
(die had je toen nog)..regelmatig kwam er iemand een bakkie koffie drinken of luisteren naar een nieuwe cd.
Veel mensen liepen zomaar binnen om even te snuffelen in de bakken vol met cd's en dvd's..een gezellig muziekje op de achtergrond,even een kletspraatje maken,een cadeautje voor een verjaardag of muziek uitzoeken voor een bruiloft.

Ook kwamen er mensen van de andere kant van het land om bij Erik een bepaalde cd te kopen..of te bestellen..Internet had nog niet zoveel klanten toen,en bol.com was nog in de maak..

Iedere week kwamen er allerlei nieuwe dingen binnen en moest ik die prijzen en opruimen of mensen bellen voor hun bestellingen.

Ook in Dordrecht waar Erik een tweede zaak had heb ik nog een tijdje gewerkt.
Dat was een totaal ander winkelcentrum dan het makado en je verkocht daar vaak weer heel andere cd's en dvd's..je had er heel andere klanten dan in Alblasserdam.
Maar dat was nu juist het leukste kantje van het runnen van zo'n winkel.

Het was een hele leuke tijd die nooit meer terugkomt zoals zoveel dingen in het leven eens voorbijgaan en niet meer terugkomen.

Later heb ik weer totaal ander werk gedaan..met andere mensen, ook heel leuk..maar toch lag mijn hart wel een beetje bij dat kleine winkeltje in ons dorp.

En ik moet er dan ook nog vaak aan terugdenken als ik muziek hoor uit die tijd.

Anita.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Waar blijft de tijd?

 Waar blijft de tijd....?   De laatste dagen denk ik vaak aan vroegere tijden..de jaren 70 waarin ik opgroeide in hetzelfde dorp waar ik nu ...